2.19.2009

kyla

jag kunde inte somna igår heller, på grund av att min näsa var för kall.
min näsa.
fötterna hade jag efter att kommit på mig själv med att inte känna av dem tinat upp i duschen (duschen? toan.. lilla skyffet där allt det görs) tidigare på kvällen.
ibland går jag till mitt stammiscafé för att plugga i värme och inte så mycket för arbetsro.
yughi bara skrattar och tittar sådär "är du galen neko" som hon alltid gör, vad än jag gör. men det är en annan historia.
vad är det med andras kroppar som tydligen värmer upp sig själva?
JAG ÄR NORMAL
men kall.
från hjärtat, till hjärnan och ut till mina blåa skrynkliga häxfingrar. tårna finns inte ens med längre, hej.
vi får hoppas att mammas postade mittvalVegetarian har något med saken att göra och lägger sig i åtminståne köttsvärmen i mig.







4 kommentarer:

Anonym sa...

vad är det med andras kroppar som tydligen värmer upp sig själva?

Fett.

Anonym sa...

Tips från Tove med lång erfarenhet av samma sak i London.

1. Använd varmvattenflaska! I knät dagtid, i sängen nattetid.

2. Lägg ett liggunderlag under lakanet om du även fryser i sängen. Det håller värmen bättre.

3. Mössa och vantar inom hus! Så satt i alla fall jag och läste i mina skyffen under vissa perioder. Det var lite svårt att bläddra bara, med tumvantar. För att inte tala om hur svårt det ska vara att i dessa moderna tider skriva på en laptop! Ha ha ha, åt den synen.

4. Drick varm buljong.

5. Ska vi skicka ultravarma ultratunna yllekläder till dig?

lycka till och kram från Tove

maja sa...

liggunderlag!
det ska jag nog kunna fixa. ett alternativ här är värmeslingsmattor som alla lägger under lakanet här. men det känns lite överdrivet att köpa en sån nu när det snart blir varmt.. men lyx mmmm
tack för de fina tipsen <3
oskar: tro mig, det går ganska bra på det området. mitt säkra köttfria val är alltid bröd och choklad. oh oh

maja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.