8.07.2009

PING PONG TACK SÅ MYCKET

för tre veckor sedan kom oskar på besök

dagar gick då jag i skolan gick

jag pluggade flitigt

en dag talade vi med vår mamma.

jag var så fin i håret hela tiden, trots att jag blev koreanernas lillebror

brorsan fick inte raka sig ordentligt så jag fick skämmas hela tiden (ba skoja'!!!! ;-P)

tvätten hängde litegrann i regnet och den luktade surt sen

plötsligt hade jag sommarlov och vi hann precis med tåget till Osaka där vi hittade på olika trevliga saker, den här dagen åkte vi till Himeji och tittade på ett fint slott!

men på vägen dit hittade oskar några riktigt sympatiska typer



det regnade hela vägen till himeji men inte i himeji

det första hittepåägot

här åt vi inte men det kunde vi ju ha gjort


obs...





oskar inne i tjejslottet



vissa av stenarna var gamla kister eller var det gravstenar


lite heftiga grejr inne i the main slott



här uppe kan man titta ut och låtsas att man har kommit dit för att man är besatt av james bondfilmerna för en spelades in här. likaså Ran


här tog dom livet av sig sägs det

och i den här brunnen kastades tjänsteflickan okiku som spökade omkring där tills hon fick sin revenge

ett zoo som hade stängt. men det fanns djur här och där så det gjorde verkligen ingenting





!!!!!


sen åkte vi till namba












dagen därpå tillbringade vi flitigt på universal studios nöjespark och hade bland annat mycket roligt!

sämsta

och alldeles bästa! vi sprang runt och åkte om igen för spiderman var det amazingaste åket någonsin. så här såg det ut i vänterummen ungefär


morgonen efter checkade vi ut från HOTELLET och GITTADE till KYOTO

lika bra för det här stället var nog farligt
väl i kyoto gick vi en halvtimme åt söder innan vi kom på att det var helt fel riktning

men oo vilket fint vandrarhem vi till slut hittade fram till

vi bäddade våra sängar och gick ut pa tur






'


vi blev så glada när vi fick se lite ekta kurbits




där nere fick vi dricka källvatten direkt från berget och det var typ superheligt
















whoa vi råkade springa in i en festival som inträffar en gång om året




efter maten tog vi oss en liten sup nere vid floden



och sedan en till på ett litet fyllehak ingenstans



sista dagen i kyoto tog vi oss en snabb titt i ett annat mycket vackert slott innan vi åkte till apberget




apbergsstationen hade ganska fina stolar

ganska snygga roddare

ganska snygga fiskare

ganska snygga askfat

ganska snygga träd

ganska snygga skyltar

och ganska snygga apor













vi tog en nattbuss till tokyo och rätt var det var så var vi hemma igen och det kändes ju kanska så skönt faktiskt

jag städade i en hel dag efter insikten hotellvistelsen gav mig om att renlighet existerar

det blev fredag igen, en mycket tidig balkong, karaoke och sedan råkade det bli 2chome.




artys spegel, yusuke, jag, bitar och min mobil

lördag blev hanabi i yokohama med rico som lök på laxen












våra nagellack och olyckor


och nu är jag ensam i min stuga.

Inga kommentarer: