12.22.2008

en meter under marken

maja maja
idag fick jag ta med mig många fina saker hem

först la jag dem i en svart sopsäck
sedan klädde jag på mig brun jacka, apmössa och svans,
tog min säck och min överdimensionerade plastros
och missade bussen med tjugo meter

en halvtimme till nästa och under den tiden
stod det tre andra personer bredvid mig och väntade
men efter ett tag gick de ifrån busshållplatsen
innan bussen kommit
som om de var där för något annat

då stod jag ensam kvar
kall, trött och med svansen mellan benen

och jag var tvungen att tänka på att jag var med i en film,
så att det skulle kännas lite finare

när jag kom hem började jag sortera och rensa bort mina egna kläder
bara för att mitt i pysslet få ett telefonsamtal
om att delar av sopsäcken skulle fotas och kanske lämnas tillbaka

då måste jag tänka på min film igen
och vara glad åt de stunder vi haft:



1 kommentar:

maja sa...

;v;
jag blir redan nostalgisk